Tworząc opis zbiórki pamiętaj, że musi on zawierać wszystkie ważne informacje i być przystępny dla czytelnika.
- Optymalna długość opisu Twojej zbiorki powinna mieścić się w granicy 2000-2500 znaków. Dostosuj ją jednak do sprawy, którą opisujesz. Zbyt krótki opis nie wyczerpie tematu, zbyt długi zniechęci odbiorcę do lektury.
- Zadbaj o odpowiednią konstrukcję tekstu. Wyodrębnij wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Dzięki temu tekst będzie przejrzysty i czytelny dla użytkownika.
- Stosuj śródtytuły i pogrubienia.
- Wstęp opisu powinien być krótki i zapowiadać to, o czym opowiesz w dalszej części tekstu. Zawrzyj najważniejsze informacje o tym, kto, dlaczego i w jakim celu zbiera fundusze.
- Przedstawiaj problem/cel krok po kroku. Zacznij od najważniejszego wątku i stopniowo przechodź do tych mniej znaczących.
- Nie zwlekaj z przejściem do sedna problemu.
- Podawaj konkretne informacje i argumenty. Wykorzystuj elementy, które oddziałują na wyobraźnię Wspierającego: liczby, rozpoznawalne miejsca, cechy charakterystyczne, fakty, skala projektu itp.
- Podkreślaj emocje, które wiążą się z opisywanym problemem.
- Tworząc zbiórkę na potrzebę innej osoby cytuj jej wypowiedzi - dodają autentyczności.
- Używaj bezpośrednich wezwań do pomocy, stosuj takie zwroty jak „Razem możemy…”, „Zmieńmy…”, „Czas ucieka”, „Bez Waszej pomocy…”.
- Ostatni akapit opisu Twojej zbiórki może dotyczyć samego organizatora i zawierać nieco więcej informacji na jego temat – jeżeli jest to fundacja, napisz kilka słów o jej historii, lokalizacji czy misji.
- W zakończeniu opisu zbiórki podsumuj krótko wcześniejsze informacje i dodaj ponowny bezpośredni apel o pomoc.
- Zakończenie powinno być spójne z tytułem zbiórki lub/i wstępem, aby wszystkie treści ze sobą współgrały.
Więcej informacji na temat tworzenia opisu zbiórki znajdziesz w naszym artykule: