Podziękowanie darczyńcom za ich wpłaty to bardzo ważny element zbiórki, którego nie możesz pominąć. Podziękowanie jest wyrazem kultury osobistej i okazaniem szacunku osobie wpłacającej. Zachęci ono te osoby  do ponownego wsparcia w przyszłości.

Kiedy dziękować?

  • w trakcie trwania zbiórki – niedługo po otrzymaniu od danej osoby darowizny,
  • po zakończeniu zbiórki.

Sposoby na podziękowania:

  • wpis w mediach społecznościowych -  Możesz wyrazić swoją wdzięczność wszędzie tam, gdzie wcześniej udostępniałeś swoją zbiórkę i zachęcałeś do pomocy – na jej fanpage’u, wydarzeniu, na osobistym profilu, w grupach tematycznych. Opowiedz o aktualnym stanie zbiórki i pokaż, jak ważną rolę dane osoby odegrały w jej rozwoju.
  • tradycyjny list z podziękowaniem - Do koperty, poza listem, możesz również włożyć drobny upominek, który będzie dla darczyńcy miłą niespodzianką i dodatkowym wyrazem wdzięczności. List podpisz ręcznie, a pisząc, staraj się, aby język był podobny do tego, jakiego używasz w rozmowie z bliskimi.
  • spersonalizowane wiadomości (mailowe, sms, poprzez komunikatory) - na pewno zostaną zauważone – w przeciwieństwie do posta w mediach społecznościowych, który może zostać pominięty w gąszczu informacji i innych wpisów.

Co powinno zawierać podziękowanie?

  • imię darczyńcy – Zawsze pamiętaj, aby zwracać się do danej osoby po imieniu. Używaj zwrotów typu „Pan/Pani”, „Twój/Twoja”, „dzięki Pana/Pani pomocy…” – w ten sposób pokażesz, że wsparcie od tej konkretnej osoby odegrało istotną rolę w sukcesie zbiórki.
  • kwotę wpłaty – W podziękowaniu zaznacz za jaką kwotę dziękujesz, niezależnie od tego, jak była ona wysoka. Podczas gromadzenia funduszy liczy się każda wpłata.
  • słowa wdzięczności – Powinny być dopasowane do darczyńcy. Możesz użyć zwrotów typu: „to niesamowite, ile dobra napłynęło do nas prosto z Krakowa...” – wzmianka o mieście Wspierającego – podobnie jak o imieniu – sprawi, że podziękowanie będzie personalne.
  • odpowiednia grafika – Zawrzyj w swoim podziękowaniu niewielką, przykuwającą uwagę ilustrację, na widok której darczyńca będzie mógł się uśmiechnąć. Może to być żartobliwy obrazek lub fotografia, związana z organizowaną przez Ciebie zbiórką.